Top Rocket League goksites 2024

Rocket League is een voetbalvideogame voor voertuigen die in 2015 werd uitgebracht. De game was oorspronkelijk ontworpen voor PlayStation 4 en Microsoft Windows-gaming. Een paar maanden na de release werden ook poorten voor Nintendo Switch en Xbox One vrijgegeven. De game vertoont sterke overeenkomsten met zijn voorganger, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, zij het met een paar opvallende verschillen.

Spelers krijgen de controle over raketaangedreven auto's, waarmee ze een grote bal kunnen raken en proberen te scoren op dezelfde manier als in een voetbalwedstrijd. De voertuigen kunnen springen wanneer de raketkracht wordt geactiveerd om de bal te raken terwijl ze nog in de lucht zijn.

Top Rocket League goksites 2024
Jun-ho Kim
ExpertJun-ho KimExpert
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Alles wat je moet weten over Rocket League esports

Er zijn gemarkeerde ruimtes in het veld waar spelers hun auto's kunnen passeren om snelheidsboosts te krijgen. Snelheidsboosts worden gebruikt om de prestaties van de auto's aanzienlijk te verbeteren en kunnen een speler tal van voordelen in het spel geven.

Rocket League werd uitgebracht als een wijziging van de Supersonic Acrobatic RPBC. Psyonix ontwikkelde gevechtswagens. Een van de doelen van Psyonix was om de onwerkelijke auto's plezierig te laten rijden zonder afbreuk te doen aan het realisme.

Na het ontwikkelen van de Battle-Cars probeerde Psyonix het spel aan een uitgeverij te verkopen als een voetbalspel met raketaangedreven auto's, maar ze kregen geen interesse van alle uitgevers. Ze kozen er vervolgens voor om de game zelf op het PlayStation Network te publiceren, bijna zonder marketing.

Het spel werd meer dan twee miljoen keer gedownload. De studio liet het daar echter een tijdje bij om aan andere projecten te werken. De andere projecten hielpen bij het genereren van fondsen die later in Battle-Cars werden geïnjecteerd om het tot een succes te maken.

De ontwikkeling van Rocket League, die voortkwam uit het Battle-Cars-project, begon in 2013 en kostte ongeveer twee miljoen dollar. Enkele van de aanpassingen die zijn gedaan om Battle-Cars naar Rocket League te transformeren, omvatten het verhogen van de framesnelheid van 30 naar 60 om het geschikt te maken voor de nieuwere hardware.

RL eSports

Na de release van de Rocket League, werd het relatief populair op verschillende streamingplatforms, waaronder Twitch. De eerste Rocket League Championship Series vond plaats in 2016, met een geldprijs van $ 55.000. Het verdiende meer dan een miljoen dollar aan inkomsten door de verkoop van in-game cosmetische items en kratten. De fondsen werden voornamelijk gebruikt om andere competitieve evenementen te financieren, wat resulteerde in de toegenomen populariteit van het spel als eSport.

Rocket League-weddenschappen 2024 : alles wat je moet weten

Spelers kunnen ook in de auto's van andere spelers rammen en deze vernietigen. De vernielde auto's hebben even nodig voordat ze opnieuw verschijnen. Een speler kan ook tal van snelle ontwijkingen uitvoeren, zoals draaien in specifieke richtingen en korte sprongen maken om te voorkomen dat hij wordt geramd om een beter positioneringsvoordeel te behalen.

Alle wedstrijden duren doorgaans vijf minuten. Als beide teams na vijf minuten gelijkspelen, wint het team dat als eerste het volgende doelpunt maakt. De spellen kunnen worden gespeeld van één-op-één tot vier tegen vier.

Wedden op Rocket League lijkt relatief veel op: wedden op andere eSport-spellen. Spelers moeten beginnen met het vinden van een geschikte spelsite. Vanwege de populariteit van het spel is het niet zo moeilijk om een gamingsite te vinden die RL aanbiedt op de eSports-weddenmarkt, zoals veel gerenommeerde casino's doen.

Spelers moeten echter ook rekening houden met het aantal beschikbare evenementen. Hoe meer Rocket League-evenementen een gokwebsite biedt, hoe meer gokmogelijkheden een speler zal hebben. Nadat ze een gerenommeerde goksite hebben gevonden die Rocket League-bookmakers aanbiedt, moeten gokkers geld storten op hun gokaccounts en relevante weddenschappen plaatsen op Rocket League. De soorten weddenschappen kunnen variëren, afhankelijk van de aangeboden markten.

De meest voorkomende weddenschappen zijn meestal gebaseerd op een team dat wint, een speler die scoort en het aantal doelpunten. De Rocket League-weddenschappen kunnen ook worden gecombineerd. De weddenschappen kunnen ook voor enkele wedstrijden of een heel evenement zijn. Het proces van het plaatsen van de weddenschap kan enigszins verschillen op verschillende goksites, maar de principes blijven hetzelfde.

Wedden op Rocket League is meestal best leuk vanwege de aard van het spel. Spelers kunnen genieten van de gameplay, ongeacht de uitkomst van het spel. Elke wedstrijd duurt doorgaans slechts vijf minuten, dus gokkers wachten niet te lang om de resultaten van hun weddenschappen te kennen.

Waarom is Rocket League populair?

Rocket League is een van de meest populaire gratis games die beschikbaar zijn op PS4 en verschillende andere platforms. Het is behoorlijk populair dat het een actieve online community heeft die alleen interactie heeft over het spel en de problemen ervan. Steam Charts schat dat de game nog steeds meer dan 150.000 actieve gebruikers heeft. Het aantal gaat meestal omhoog tijdens grote evenementen.

eSports-competities hebben ook aanzienlijk bijgedragen aan het vergroten van de populariteit van het spel. Sommige van de eSports-competities zijn Major League Gaming en ESL. Psyonix heeft ook zijn Rocket League Championship Series die helpt om de populariteit van het spel te behouden.

eSport online spelen

Rocket League is over het algemeen gemaakt om met vrienden te spelen. De gemakkelijkste manier om dat te laten gebeuren is door online te spelen, hoewel het ook mogelijk is om offline te spelen op een gameconsole. Spelers kunnen online verbinding maken en strijden op alle platforms waarop RL beschikbaar is. Spelers hebben de mogelijkheid om platformonafhankelijk spelen uit te schakelen. Spelers kunnen alleen verbinding maken met andere spelers op een vergelijkbaar platform als platformonafhankelijk spelen is uitgeschakeld.

Om een soepele gameplay te garanderen, hebben spelers een stabiele internetverbinding nodig. Het spel maakt verbindingen van maximaal acht verschillende spelers mogelijk. Er kunnen echter slechts vier verschillende spelers tegelijkertijd het scherm splitsen.

Big Rocket League eSports-spelers

Verschillende esport-spelers hebben naam gemaakt vanwege hun succes in het spelen van eSports. Die worden meestal beoordeeld aan de hand van de hoeveelheid geld die ze verdienen met de populaire spellen, waaronder de Rocket League. De meesten van hen zijn ook verantwoordelijk voor het populariseren van enkele van de spellen waarin ze gewoonlijk winnen.

Johan Sundstein heeft meer dan 7,2 miljoen dollar gewonnen met eSports, waarmee hij de hoogste verdiener ooit is in eSports. De volgende speler is Kyle Giersdorf, die meer dan 3,2 miljoen dollar aan winst heeft. Andere opmerkelijke namen zijn Peter Rasmussen, Ian Porter, Lee Sang-Hyeok, Feg en Joona Sotala.

Waarom houden spelers van Rocket League?

Een van de belangrijkste redenen achter de populariteit van de Rocket League is dat het spel eerlijk is. Dat betekent dat het spel geen algoritmen gebruikt om het succes van spelers te bepalen.

De spelers hoeven alleen te vertrouwen op de wet van de fysica zonder enige willekeur. Er is ook geen pay-to-win-element in het spel. Alle transacties in het spel zijn alleen cosmetisch, die spelers alleen gebruiken om hun auto's er esthetisch beter uit te laten zien.

Een andere voor de hand liggende reden is dat de game best vermakelijk is. De graphics en het competitieve karakter van het spel zijn de belangrijkste factoren die bijdragen aan hoe leuk het is. De platformonafhankelijke titel van het spel is ook heel aantrekkelijk voor veel spelers.

Hoe speel je Rocket League als een pro?

Rocket League spelen is relatief eenvoudig. Elke nieuwe speler heeft slechts een paar minuten nodig om het spel te begrijpen en te spelen. Een expert worden vereist echter veel oefening, omdat sommige manoeuvres moeilijk te leren zijn.

De primaire leercurve omvat het kennen van de spelbesturing. Spelers kunnen dan beginnen met het leren van enkele positionele spelen en trucs om de winstkansen te vergroten. De game heeft een trainingsmodus met een tutorial om spelers te helpen hun spel te leren en te verbeteren.

De basishandleidingen leren alles over het besturen van auto's, het uitvoeren van ontwijkingen en sprongen en het gebruik van boosts. Geavanceerde tutorials bieden informatie over het uitvoeren van complexe manoeuvres, zoals dubbele sprongen, raketvliegen en voorwaartse salto's.

Grootste spelers en teams van Rocket League

De lijst van de grootste spelers en teams van de Rocket League varieert van titelverdedigers tot hete nieuwkomers. De topspeler is M0nkey M00n, die speelt voor team BDS. Hij zit momenteel in zijn derde jaar van professioneel Rocket League-gaming. De 18-jarige staat erom bekend zijn team consequent naar de overwinning te leiden.

Jstn, die voor het NRG-team speelt, behoort ook tot de beste. Naast zijn succes staat hij erom bekend het beroemdste doelpunt in het spel te hebben gemaakt. Zijn spelstijl is snel, flitsend en erg creatief. Andere opmerkelijke namen zijn Turbopolsa van Team Envy, Extra van team BDS en Firstkiller van Team Rogue.

Wedden op een Rocket League-kampioenschap

De eSports World Cup staat momenteel bekend als de Electronic Sports World Convention (ESWC). Bij deze internationale competitie zijn verschillende eSports betrokken, die jaarlijks plaatsvinden. Doorgaans vinden nationale kwalificatiewedstrijden meestal plaats tussen teams van over de hele wereld.

Alleen de winnaars van de kwalificaties krijgen het recht om hun land te vertegenwoordigen in het kampioenschap. De populariteit van het evenement groeit geleidelijk maar gestaag. Het trekt momenteel honderdduizenden online toeschouwers van over de hele wereld.

ESWC is gemaakt door een Frans bedrijf genaamd Ligarena. Het bedrijf stond voorheen bekend om het hosten van kleinere LAN-evenementen alleen binnen Frankrijk. In 2003 besloot het bedrijf groot te worden en een evenement te organiseren waaraan deelnemers van over de hele wereld konden deelnemen. Dat markeerde de geboorte van ESWC.

Het bedrijf groeide vervolgens en veranderde in 5005 in Game-Services. In 2009 bracht het een ander bedrijf binnen, genaamd Games-Solution, dat later het eigendom van het merk verwierf. In 2012 verwierf een bureau genaamd Oxent, dat gespecialiseerd is in elektronische sporten, ESWC.

alles over ESWC

De eerste eSports-wereldbeker, die in 2003 werd gehouden, had 358 verschillende deelnemers. In totaal namen 37 landen deel aan het evenement om het prijzengeld van 150.000 euro te winnen. Het evenement bevatte slechts vijf wedstrijden. Het aantal deelnemers was in 2006 gestegen tot 547, uit 53 verschillende landen. Het prijzengeld groeide ook tot 400.000 dollar. Ook het aantal wedstrijden was opgelopen tot zeven.

ESWC heeft sindsdien elk jaar plaatsgevonden, waarbij het aantal deelnemers elk jaar constant toeneemt. Het prijzengeld fluctueerde echter in beide richtingen, waarbij sommige jaren een poolprijs hadden die lager was dan de voorgaande jaren. In sommige jaren is de structuur van het evenement ook veranderd om verbeteringen op te nemen die de ervaring van de gamers en toeschouwers verbeteren.

Spelfuncties in ESWC

In 2003 waren er slechts vijf wedstrijden in het ESWC-evenement. Deze omvatten de Counter-Strike, Unreal Tournament, Warcraft III, Quake 3 en Counter-Strike Female. In 2004 werden Painkiller en Pro Evolution Soccer aan de lijst toegevoegd. Elk volgend jaar zag ook een aantal toevoegingen van nieuwe games.

Gran Turismo 4, Trackmania Nations, Defense of the Ancients, Special Force, FIFA, Need for speed, Guitar Hero, Super Street Fighter, Dota, Shoot Mania Storm, Tekken, Call of Duty, Just Dance en League of Legends zijn enkele van de andere games die ooit in ESWC zijn gespeeld.

Telkens wanneer nieuwere versies van een game in de toernooi werden uitgebracht, vervingen ze de oudere versies. Zo werd FIFA 10 in 2011 vervangen door FIFA 11 en in 2012 door FIFA 13. Het hoogste aantal games dat ooit in één evenement te zien was, was tien, in 2010.

Afgezien van de officiële titels, bevat het toernooi meestal verschillende andere spellen. Over het algemeen worden bijna alle populaire esports meestal gespeeld, maar niet als hoofdevenementen weergegeven. De spellen zijn gecategoriseerd als vechten, first-person shooters, multiplayer online battle arena's, racen, sport, real-time strategie, third-person shooters en kaartspellen.

Medailletelling

Momenteel heeft Frankrijk het hoogste aantal medailles, namelijk 23 gouden medailles, 14 zilveren medailles en 25 bronzen medailles. De Verenigde Staten staan op de tweede plaats met 30 medailles, gevolgd door Zweden en Zuid-Korea. Van alle landen die ooit aan het evenement hebben deelgenomen, hebben slechts 32 landen medailles gewonnen.

Vind de perfecte Rocket League bookmakers

Momenteel zijn er niet veel gokaanbieders die gokmarkten aanbieden op Rocket League. Het vinden van een kan een beetje uitdagend zijn. Een gemakkelijke manier om er een te krijgen, is door een site voor het rangschikken van casino's te bezoeken en de lijst met beschikbare sites te doorlopen. De volgende stap is het vergelijken van alle potentiële goksites om de meest geschikte te bepalen.

Dat proces houdt onder meer in dat rekening wordt gehouden met het aantal evenementen dat beschikbaar is op de site, kansen, de geloofwaardigheid van de provider en betalingsverwerking. Het vinden van de juiste goksite zorgt ervoor dat de speler geniet van de beste gebruikerservaring.

Spelers moeten geld storten op hun rekeningen voordat ze wedden op Rocket League. Dat is behalve voor sites die bonussen zonder storting aanbieden en het gebruik ervan toestaan om op RL te wedden. Met al die set kunnen spelers alle beschikbare gokopties overwegen en de relevante weddenschappen plaatsen.

Voorbeelden hiervan zijn wedden op een Rocket League-team om te winnen, het aantal scores en de speler die scoort. Sommige esports-bookmakers streamen de games meestal live. Hierdoor kunnen spelers het spel volgen na het inzetten. Het geeft spelers ook inzicht in teams en spelers, wat kan helpen bij hun latere gokbeslissingen.

De beste Rocket League-teams om op te wedden

Talloze teams zijn goed genoeg om tot de beste te behoren. Wedden op dergelijke teams geeft gokkers meestal betere winstkansen, hoewel ze doorgaans lagere kansen hebben. Het rangschikken van teams kan een beetje uitdagend zijn vanwege de vele factoren waarmee rekening moet worden gehouden. Dergelijke omvatten:

  • De algehele prestatie van het team.
  • De huidige vorm van het team.
  • Competities waaraan de teams hebben deelgenomen, onder meer.

Team BDS

Het hoogst geplaatste team heet Team BDS. Het team is een Zwitserse esports-organisatie met spelers M0nkey M00n, MaRc_Door_8, en Extra. Het drietal staat momenteel onder een contract dat loopt tot eind 2022. De teamcoach is Kael. Het team heeft honderden wedstrijden gespeeld en boekte meer dan 75% overwinningen in series en meer dan 64% overwinningen.

Vitaliteit van het team

Het tweede team is Team Vitality, voorheen Renault Vitality. Het team is gevestigd in Frankrijk en staat erom bekend deel te nemen aan verschillende eSport-games. De actieve spelers zijn Fairy Peak, Kaydop en Alpha54. De teamcoach heet Mount. Het team heeft een record van meer dan 67% overwinningen in series en 59% overwinningen in games.

Dignitas

Het derde team heet Dignitas, voorheen Team Dignitas. Dit team is gevestigd in de Verenigde Staten, met Joreuz, Blijkbaarjack, Scrub Killa en Jessie. Ze hebben een record van meer dan 58% overwinningen in series en 54% overwinningen in games.

Buitenbeentjes gamen

Het vierde team is Misfits Gaming. De Amerikaanse eSports-organisatie is gevestigd in Miami. De teamspelers zijn Mittaen, arju, Kash en ANDYTHEMANDY. De prestaties van het team zijn 70% overwinningen in series en 59% overwinningen in games. De percentages zijn behoorlijk indrukwekkend, maar het totaal aantal wedstrijden dat het team heeft gespeeld is een stuk minder dan de andere topteams.

SMPR eSports

SMPR eSports wordt ook wel Semper Esports genoemd. De eigenaar van het European Rocket League-team is een Engelse eSports-organisatie genaamd Semper Fortis Esports. De spelers zijn Kassio, Archie, Chausette45 en RamS. De teamprestaties zijn 52% overwinningen in series en 51% overwinningen in games.

De andere opmerkelijke teams zijn Endpoint CeX, Evil Geniuses, Vodafone Giants, Rix GG, Team Liquid, Guild Esports, Williams Resolve, FC Barcelona, Karmine Corp, Team Queso, SK Gaming en Natus Vincere. Het is essentieel om op te merken dat de ranglijst gewoonlijk van tijd tot tijd verandert vanwege het competitieve karakter van het spel.

Voors en tegens

Pluspunten

  • Het spel is vermakelijk: De meest voor de hand liggende pro is dat de game best vermakelijk is. Het besturen van auto's met behulp van de wetten van de fysica in het spel kan soms verslavend zijn. De graphics en het vermogen om de esthetiek van de auto aan te passen, maken het ook heel plezierig.
  • Het spelen van het spel is eenvoudig: Het spel heeft relatief eenvoudige regels en doelstellingen. De spelbesturing is ook vrij eenvoudig. Dat maakt het voor iedereen gemakkelijk om het spel te spelen en ervan te genieten, ook voor beginners.
  • **Het spel is gratis:**Een andere toppro is dat de game helemaal gratis is. Gamers hoeven zich geen zorgen te maken over het opgeven van hun geld om toegang te krijgen tot het spel of de functies ervan.
  • De game heeft een gedetailleerde auto-editor: De auto-editor is behoorlijk gedetailleerd, waardoor spelers hun auto's tot in de kleinste details kunnen aanpassen. De aanpassingen hebben geen invloed op de spelprestaties.
  • De game heeft een trainingsmodus: Spelers kunnen leren of trainen om hun spel te verbeteren door over te schakelen naar de trainingsmodus. De tutorials zijn vrij gedetailleerd en effectief.

nadelen

  • De spelduur staat vast: Er is geen mogelijkheid om de spelduur te wijzigen, deze is ingesteld op vijf minuten.
  • AI-teams verliezen vaak te gemakkelijk: Het AI-team maakt het gewoonlijk moeiteloos om te scoren, soms zelfs door teamgenoten op zichzelf te laten scoren
  • Servers kunnen vaak kapot gaan: Spelers hebben meestal af en toe te maken met serverstoringen.

Alles over Rocket League-weddenschappen

De meeste gokaanbieders bieden meestal Rocket League-weddenschappen aan op basis van de verwachte uitkomst van het spel. Er zijn specifieke formules die worden gebruikt voor het berekenen van de kansen, die direct verband houden met waarschijnlijkheid. Een team dat hoogstwaarschijnlijk een spel wint, heeft bijvoorbeeld lagere kansen, wat resulteert in lagere winsten. De kansen worden meestal op een vergelijkbare manier gepresenteerd als die van authentiek voetbal.

De weddenschappen blijven meestal ook veranderen naarmate het spel vordert voor sites die dit toestaan live wedden op Rocket League. De kans dat een team wint, kan bijvoorbeeld behoorlijk dalen als het team een doelpunt maakt.

De kansen kunnen variëren op verschillende goksites, hoewel de meeste meestal verwaarloosbare verschillen hebben. Er zijn echter enkele goksites waarvan bekend is dat ze aanzienlijk betere kansen bieden dan de rest. Dat maakt het essentieel om de beste site te kiezen, omdat dit direct van invloed is op het mogelijke winstbedrag.

Sommige sites hebben ook verschillende vereisten met betrekking tot de kansen die spelers moeten inzetten wanneer: bonussen gebruiken. Spelers moeten aan de vereisten voldoen om hun winst om te zetten in echt geld. Het is dus essentieel om de inzetvereisten in de gaten te houden bij het gebruik van bonussen om op Rocket League in te zetten.

Hoe je het beste kunt wedden op Rocket League?

Om te beginnen moeten spelers zeer selectief zijn met hun weddenschappen. Dat is vooral het geval voor gokkers die nieuw zijn bij Rocket League-weddenschappen. Spelers mogen alleen weddenschappen plaatsen op RL waarvan de kans groter is dat ze een wenselijke uitkomst hebben in plaats van die met de meeste kans op de hoogste winsten.

Onderzoek naar een team en zijn spelers voordat ze wedden, kan gokkers ook helpen betere gokbeslissingen te nemen. De eerdere prestaties, rangschikking en huidige vorm van een team kunnen allemaal het verwachte resultaat van een wedstrijd beïnvloeden.

Spelers moeten ook de rechter wedden tactieken en strategieën. Dit kan gokkers helpen om veel besluitvaardiger te zijn bij het nemen van gokbeslissingen. Dat komt omdat ze altijd weten welke bookmaker en soort weddenschap ze moeten kiezen voor alle weddenschappen die ze plaatsen.

Een goed bankrollbeheer is ook essentieel. Spelers mogen nooit geld uitgeven dat ze zich niet kunnen veroorloven te verliezen aan een weddenschap.

Spelers moeten altijd alle beschikbare bonussen gebruiken. De meeste aanbieders van esports-weddenschappen bieden meestal een welkomstbonus. Het gebruik van zo'n bonus geeft spelers de mogelijkheid om het spel te leren of te oefenen en mogelijk geld te winnen zonder iets te riskeren.

About the author
Jun-ho Kim
Jun-ho KimAreas of Expertise:
e-sporten
About

Jun-ho Kim, de dynamische Esports-maestro van Zuid-Korea, fungeert als een baken van kennis bij EsportRanker. Door analytisch vermogen te combineren met een aangeboren liefde voor gaming, ontrafelt Jun-ho het ingewikkelde tapijt van online competities, waardoor spelers op de hoogte en geïnspireerd blijven.

Send email
More posts by Jun-ho Kim