Populairste eSports-bookies in Japan

In slechts een jaar tijd groeide de esports-markt enorm. En zo te zien zal het blijven groeien. In 2017 werd de Japanse esports-markt gewaardeerd op $ 3 miljoen. Een jaar later, in 2018, werd het pand getaxeerd op $ 44 miljoen. Het blijkt dat drie Japanse wettelijke regels een aanzienlijke invloed hebben gehad op de esports-uitbreiding van het land.

De uitbreiding hangt ook samen met de aard van de mensen in Japan. Daar hebben de mensen altijd een reputatie gehad als vrolijke mensen. Omdat ze graag leuke activiteiten ondernemen, valt niet te ontkennen dat esports en esports-weddenschappen tot deze activiteiten behoren. Daarom zijn er veel sites voor esports-weddenschappen in Japan.

Populairste eSports-bookies in Japan
De favoriete esport-games van Japanse spelers

De favoriete esport-games van Japanse spelers

Daarnaast werd een eSports-school voor middelbare scholieren opgericht (bekend als eSports High School). eSports High School promoot zichzelf in wezen als een handelsschool voor de snelgroeiende en levendige gamemedia-industrie. Competitieve pro-gamer is slechts een van de vele opties op de lijst met mogelijke carrières voor afgestudeerden, waaronder streamer, game-ontwikkelaar, virtuele YouTuber, gamingjournalist, programmeur, esports-expert en 3D CG-ontwerper.

Plicht: Modern Warfare is een van de meest populaire esports in Japan. Het is een gevechtsspel waarin spelers strijden in teams van troepen. Deze game is een van hun favorieten aller tijden voor veel Japanse spelers vanwege de snelle gameplay en diepte.

In 2021 werd het Call of Duty: Mobile World Championship gehouden in Japan, met een prijzenpot van $ 50.000. Call of Duty is, niet verwonderlijk, een van de top mobiele esports-games. Treyarch en een paar andere teams werken samen aan Call of Duty, dat elk jaar een nieuwe game uitbrengt.

Onder andere meest populaire esports in Japan zijn momenteel:

  • League of Legends - Een MOBA-spel (Multiplayer Online Battle Arena) dat tien spelers, verdeeld in twee teams, aanmoedigt om hun territorium te verdedigen.
  • CS: GO - Het is een afkorting voor Counter-Strike: Global Offensive. Het is een multiplayer FPS-game (First-Person Shooter).
  • Overwatch - Een levendig FPS-spel met een nabije toekomst op aarde.

Al deze spellen zijn competitief. Ze bevorderen een gemeenschapsgevoel dat mensen leuk vinden en willen verspreiden.

En wat de concurrentie betreft, lijkt het twijfelachtig of een Japans team de dominantie van teams uit China, Noord-Amerika, Zuid-Korea en Europa in League of Legends of Overwatch zal bedreigen. Gezien de toestand van de Chinese esports-business, is dit in de toekomst misschien niet het geval en kunnen we sterke concurrenten uit het land zien opduiken in een verscheidenheid aan esports.

De favoriete esport-games van Japanse spelers
Betaalmethoden voor videogames in Japan

Betaalmethoden voor videogames in Japan

Gokkers kunnen beide gebruiken Neteller en Skrill om een storting te doen. Beide zijn online e-wallets die kunnen worden gebruikt om online aankopen te doen. Een persoon kan geld overboeken van zijn bankrekening naar zijn Skrill- of Neteller-account en dat geld vervolgens gebruiken om een storting te doen.

Bitcoin en andere cryptovaluta zijn andere mogelijke alternatieven voor sommige bookmakers. Een gokker kan geld rechtstreeks van zijn bitcoin-portemonnee naar zijn esportsbook overboeken als die bookmaker bitcoin accepteert. Bitcoin brengt miner-vergoedingen met zich mee, maar het is een van de veiligste oplossingen die beschikbaar zijn buiten e-wallets. E-wallet- en bitcoin-stortingen worden snel verwerkt en gokkers kunnen meteen beginnen met inzetten.

Betaalmethoden voor videogames in Japan
Geschiedenis van esports-weddenschappen in Japan

Geschiedenis van esports-weddenschappen in Japan

De geschiedenis van esports-weddenschappen in Japan heeft betrekking op de geschiedenis van het land met gokken. Keizer Tenmu, volgens een historisch record uit de achtste eeuw, genoot van het spelen van een op dobbelstenen gebaseerd spel vergelijkbaar met backgammon. Dit spel stond bekend als ban-sugoroku, wat zich vertaalt naar 'dubbel zes', en het was verboden onder het bewind van keizerin Jito.

Bakuto (professionele gokkers) ontwikkelden zich in dit tijdperk van overmatig gokken uit wat nu het hedendaagse Kyoto is. Met de opkomst van deze professionele gokkers is er een toename van geweld in verband met gokken.

De Japanse regering vaardigde in de 13e eeuw negen edicten uit tegen kansspelen. Tijdens de Edo-periode mochten samoerai's niet gokken. Aan de andere kant mochten hogere samurais drinken, gokken en omgaan met prostituees.

Naarmate de tijd vorderde, werden andere vormen van gokken geïntroduceerd. Met name kaart-, slot- en dobbelspellen zoals Mahjong en Pachinko kwamen in beeld. De mensen begonnen ook met het spelen van takarakuji (loterij) als een vorm van amusement. Door de toenemende populariteit van gokken, sprongen ook illegale sectoren in. En helaas maakten ze van de gelegenheid gebruik om de gokindustrie uit te buiten door misdaadorganisaties op te richten die zich richten op illegale gokactiviteiten.

Geschiedenis van esports-weddenschappen in Japan
Esports tegenwoordig in Japan

Esports tegenwoordig in Japan

Gelukkig is dit allemaal veranderd. Toen de wereld de jaren 2000 betrad, waren de dagen lang voorbij waarin gokken en plezier maken werden gekoppeld aan negatieve connotaties, zoals geweld, openbare orde en rellen. Tegenwoordig is gokken in Japan georganiseerd en wordt plezier maken niet langer geassocieerd met misdaad. En tegenwoordig zijn esports-weddenschappen onderdeel van het plaatje geworden.

Deze belangrijke verandering in gokken heeft ook te maken met de populariteit van internet in Japan. Tientallen jaren geleden was het voor de meeste mensen in het land een uitdaging om toegang te krijgen tot internet. Maar vanaf de jaren 2000 was die uitdaging er niet meer. Tegenwoordig kan een persoon bijna overal gaan en toegang krijgen tot internet. En hoe gemakkelijker de toegang tot internet is, hoe meer mensen toegang willen hebben goksites voor esports.

De steun van de Japanse overheid voor esports-weddenschappen kan overweldigend lijken. NTe-Sports, de competitieve gaming-dochter van telecommunicatiebedrijf NTT, en Tokyo Verdy's e-sports spin-off (die ook games buiten het sportgenre speelt) ondersteunen eSports High School, met leden van Verde die actief zijn in het onderwijs aan studenten.

Als het concept van een gaming-middelbare school verwarrend is, houd er dan rekening mee dat de middelbare school in Japan geen deel uitmaakt van het verplichte onderwijssysteem, en dat middelbare scholen met een handelsschoolachtige component in hun curriculum niet ongewoon zijn. "Professioneel gamen, als een roeping, is ongelooflijk uitdagend, en daarom is ons doel om studenten vaardigheden te bieden die niet alleen kunnen worden toegepast in competitief gamen, maar op verschillende manieren", aldus de website van eSports High School.

Esports tegenwoordig in Japan
Toekomst van wedden op videogames in Japan

Toekomst van wedden op videogames in Japan

Vooruitblikkend, staat het lot van esports en esports-weddenschappen in Japan op het punt om beter te worden. Van veel dingen houdt dit verband met het feit dat Japan een land is dat verandering omarmt. Het Japanse volk, dat de neiging heeft om levenslang te leren, is ook de moeite waard voor deze optimistische kijk op esports en de toekomst van de gokindustrie.

In 2022 en daarna zou een verduidelijking van de juridische status van esports-weddenschappen in het land ongetwijfeld de ontwikkeling van de industrie helpen. Het valt nog te bezien of de Japanse regering, die tot nu toe aarzelde om veel verschillende soorten weddenschappen te legaliseren, de situatie zal uitleggen.

Gezien de populariteit van esports zoals Call of Duty: Modern Warfare, League of Legends, CS: GO en Overwatch in het bijzonder, evenals de unieke kenmerken van de Japanse markt in termen van de meest populaire esports-titels, enige duidelijkheid over esports-weddenschappen zou heel gunstig zijn.

Toekomst van wedden op videogames in Japan
Is wedden op e-sport legaal in Japan?

Is wedden op e-sport legaal in Japan?

Over het algemeen lijkt de sector veelbelovend. En gezien de groeiende populariteit van esports en esports-weddenschappen in Japan, lijkt het land de industrie tot op zekere hoogte te legaliseren.

Om eerlijk te zijn, esports-weddenschappen werken op een gebied van legaliteit dat momenteel onduidelijk is. Hoewel Japanse klanten in theorie niet mogen wedden, verbiedt de Japanse overheid buitenlandse operators niet om toegang te krijgen tot Japanse klanten.

Het is onduidelijk of dit zal leiden tot de volledige legalisatie van esports-weddenschappen in Japan, maar het openen van het gesprek zou lokale bedrijven ongetwijfeld helpen om te krijgen wat ze willen. Vermoedelijk kunnen ze zich specialiseren in het aanbieden van Japanse klanten met de esports-wedmarkten die ze wensen.

De beste goksites voor esports in Japan mogen slechts gedeeltelijk als legale vestigingen opereren. Op slechts een paar binnenlandse sporten kan nu worden gewed, en alleen in een live casino. Deze sporten omvatten paardenraces, motorbootraces, motorraces, paardenraces en geselecteerde voetbalcompetities.

Esports-wetgeving in Japan

De stand is lastig. Zoals geadviseerd, moeten alle weddenschappen op een parimutuele manier worden gedaan, vergelijkbaar met een loterij. Hoofdstuk 23 van het Japanse wetboek van strafrecht verbiedt traditionele sportweddenschappen, inclusief internet-esports-weddenschappen. Volgens de wet mogen burgers niet op niet-goedgekeurde websites spelen.

Om er zeker van te zijn dat er geen sancties volgen tegen de wet, is het aan te raden om een privé wifi-netwerk te gebruiken bij het plaatsen van esports-weddenschappen of het bezoeken van goksites.

Is wedden op e-sport legaal in Japan?
Weddenschappen in Japan

Weddenschappen in Japan

Esports-weddenschappen en belastingwetten voor kansspelen zijn een beetje ingewikkeld. Winsten uit paardenraces zijn belastbaar, maar alleen als u meer dan $ 500.000 per jaar wint. U kunt de kosten van verliezende weddenschappen ook niet van uw winst aftrekken. U moet belasting betalen over uw inkomsten, zelfs als u in een jaar $ 600.000 aan weddenschappen verliest.

Houd er rekening mee dat hoewel alleen beperkte esports-weddenschappen zijn toegestaan in Japan, de belastingcode geen weddenschappen op andere sporten behandelt. Omdat de Japanse overheid geen sportboeken reguleert die in het land actief zijn, is het twijfelachtig of er belasting zal worden ingehouden. Het is essentieel om met een accountant te praten over uw fiscale positie.

Eerder werden drie Japanse wetgevingswetten genoemd die de esports-markt opnieuw vorm gaven. Het gaat om de volgende wetten:

1. Fueiho

Volgens deze wet zijn "Game Centers" (dwz speelhallen) onderworpen aan bijzondere wetten onder de Fueiho (beschreven als een bedrijf waarbij de eigenaren de speelhal uitrusten met gokautomaten, tv-spelmachines of andere amusementsfaciliteiten in een afgescheiden ruimte en gasten het spel laten spelen).

Stel dat een bedrijf onderworpen is aan de Fueiho. In dat geval moet het toestemming krijgen om te opereren van de Prefectural Public Safety Commission en moet het zich houden aan verschillende beperkingen, waaronder het beperken van kantooruren, het beperken van de toegang tot minderjarigen en het verbieden van de betaling van prijzengeld aan spelers als ze competities houden.

2. De premiewet

De Premiewet verbiedt bedrijven om exorbitante premies te vragen in ruil voor hun diensten. In Japan was de belangrijkste vraag bij esports of het prijzengeld dat door de uitgever van het spel voor de wedstrijd werd betaald, werd beschouwd als premies voor de uitgever.

Als het prijzengeld van een eSports-competitie onder de Premiewet valt, mag het prijzengeld niet hoger zijn dan I 20 keer de laagste waarde van de transactie; of (ii) 100.000 Japanse yen (ongeveer $ 900).

3. Het Wetboek van Strafrecht

Gokken is streng gereguleerd in Japan en iedereen die gokt of een gokfaciliteit runt, wordt strafrechtelijk vervolgd. Wedden wordt als volgt gedefinieerd in het Japanse Wetboek van Strafrecht:
"Een woning wedden op een wedstrijd waarvan de uitkomst door toeval wordt bepaald."

Dit geldt niet alleen voor esports-weddenschappen, maar ook voor esports-competities. Wanneer spelers in een esports-competitie registratiekosten betalen aan de organisator van de competitie, en het prijzengeld omvat de registratiekosten (wat bijna altijd het geval is), kan het betalen van registratiekosten worden opgevat als wedden. Omdat u "een eigendom wedt op een wedstrijd waarvan de uitkomst afhangt van het toeval" door de kosten te betalen, "wedt u een eigendom op een wedstrijd waarvan de uitkomst afhangt van het toeval"

Weddenschappen in Japan
Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Veel mensen die niet bekend zijn met hoe goksites voor esports werken, hebben veel vragen. Dit zijn er enkele:

Accepteren alle Japanse goksites voor esports de Japanse yen?

Nee. Goksites blijven EUR, USD en GBP accepteren als hun belangrijkste valuta's. Slechts een paar bookmakers accepteren JPY als valuta omdat het als 'exotisch' wordt beschouwd

Zijn er leeftijdsgebonden beperkingen?

Over het algemeen moet een persoon in Japan 18 jaar (of ouder) zijn om esports-weddenschappen te plaatsen. Ze mogen echter wel met een team spelen en geen weddenschappen plaatsen, zelfs niet als ze jonger zijn dan 18 jaar.

Kan ik als Japanse online gokker andere opties hebben?

Het is moeilijk om een optimale gokervaring (land of online) te hebben in Japan vanwege lokale regels. Er zijn slechts vier sporten toegestaan en de inzetmogelijkheden zijn streng beperkt. Je kunt veel mogelijkheden en voordelen krijgen als je op internationale goksites speelt.

Wat kan ik verwachten van online goksites voor esports in Japan?

Online goksites voor esports in Japan bieden spelers de mogelijkheid om toegang te krijgen tot internationale goksites.

Veelgestelde vragen