Nieuws

February 12, 2024

Ontdek de betoverende wereld van Nightingale: een procedureel gegenereerd fantasie-avontuur

Sofie De Smet
WriterSofie De SmetWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Invoering

Terwijl ik door de lucht raas en snel de rand van een klif nader, begin ik spijt te krijgen van mijn beslissing om de Trickster-kaart te gebruiken. De Minor Realm-kaart, een van de vele in Nightingale, leek verdacht en bood aan mij 'naar grote hoogten te laten springen', maar het was te mooi om waar te zijn. Een tactische ontwijking weg van een vijandige Bound Fae zorgt ervoor dat ik nu richting zee katapulteer.

Ontdek de betoverende wereld van Nightingale: een procedureel gegenereerd fantasie-avontuur

Een mix van geschiedenis en fantasie

Toen het werd aangekondigd, trok de esthetiek van Nightingale de aandacht van velen. De gaslamp-fantasiewerelden, eigenaardige wezens en hoekige, Victoriaans-achtige karakters met brede schouders en kleine heupen zorgen ervoor dat dit coöp-PvE-avontuur opvalt tussen de overvloed aan overlevingsspellen die we momenteel zien. Hoewel Nightingale er zeker uniek uitziet, is het de enorme diepte van de wereld die hem het meest doet opvallen.

Nightingale is een samensmelting van geschiedenis uit de echte wereld, literaire invloeden en een alternatieve realiteit gecreëerd door Inflexion Games. Nightingale ziet je een weg banen door een fantastische wereld die sprookjes en folklore omvat die we kennen, historische figuren uit het echte leven, en, op de een of andere manier bekende namen uit klassieke romans. Tijdens je reis voer je missies uit van onder meer Victor Frankenstein en Nellie Bly en kom je legendarische wezens tegen die doen denken aan die uit verhalenboeken uit je kindertijd.

De wereld van Nachtegaal

Afkomstig van een ontwikkelaar die veteranen uit de industrie huisvest van studio's als BioWare, zou dit geen enorme schok moeten zijn: wereldopbouw is hun brood en boter. Degenen die van BioWare naar Inflexion waren overgestapt, hadden een breed scala aan genres bestreken: sci-fi met Mass Effect, middeleeuwse fantasy met Dragon Age en zelfs vechtsportfantasie met Jade Empire. Dus het intrigeren van een spel in de 'hedendaagse historische fantasie'-ruimte intrigeerde hen.

Het resultaat is een prachtige wereld, hoewel ruig aan de randen, met veel bekende overlevingselementen, zoals knutselen, jagen en vissen, maar ook een constant gevoel dat je niet helemaal weet wat er om de hoek ligt.

Procedureel gegenereerde rijken

Het zijn niet alleen de magische Faes van Nightingale die hier spreuken uitspreken; er is ook een ronduit ondoorgrondelijke hekserij achter de schermen.

Gebouwd op de speciale server van Inflexion, bestaat de "wereld" van Nightingale uit talloze procedureel gegenereerde rijken. Je creëert deze Realms door een Biome-kaart te combineren met een Major-kaart op een portaalsite. De Bioom-kaart bepaalt het terrein, terwijl de Major-kaart beïnvloedt welke NPC's, interessante plaatsen en andere belangrijke elementen in die wereld verschijnen. Met andere woorden, er is een overvloed aan combinaties die je kunt samenstellen, waarbij elke combinatie resulteert in een rijk dat zelfs de ontwikkelaars niet kunnen voorspellen.

Naarmate je verder komt, verzamel en maak je meer rijkkaarten, waardoor je nieuwe combinaties kunt maken. Wil je de boel nog meer opfleuren? Gebruik een Minor-kaart bij een Transmuter om aspecten van het rijk waarin je je momenteel bevindt, in realtime te wijzigen. Je zou een kaart kunnen spelen die de wereld in een eindeloze nacht overspoelt, maar je magische kracht vergroot, of een kaart die je schade vergroot maar je zwaar belast. Met deze kaarten zit er altijd een addertje onder het gras, zoals de Trickster mij heeft geleerd.

Een gids in het Realmwalking Rabbit Hole

Dit klinkt misschien overweldigend, maar je hebt een gids die ervoor zorgt dat je niet verdwaalt in het rijkswandelende konijnenhol. Puck, een onheilspellend ogende Fae, stelt doelen die bijzonder nuttig zijn in het begin als je probeert grip te krijgen op Nightingale. Naarmate je vordert, ontvang je meer missies van NPC's, maar je hebt altijd de mogelijkheid om alles te ontslaan en op je gemak te gaan realmwalken. Zoek samen met vrienden naar legendarische wezens, bouw een indrukwekkend landgoed zonder plaatsingsbeperkingen, voltooi Bastille-puzzels of verzamel Hope Echoes die de overlevering van Nightingale zelf vormgeven. Er is een overvloed aan dingen om te doen, en het probleem is om te beslissen waar we ons eerst op concentreren.

Vroege toegang en waarde

Aangezien Nightingale pas op 20 februari vroege toegang krijgt, is het aanbod hier zeer indrukwekkend, maar moet het zeker worden opgepoetst. Inflexion plant een volledige lancering negen tot twaalf maanden na de release met vroege toegang, waarbij de initiële focus ligt op "een stabiele lancering" en het oplossen van eventuele "dringende problemen" voordat updates, nieuwe inhoud, verbeteringen en gameplay-systemen worden aangepakt.

Het zal je misschien verbazen dat Nightingale $ 29,99 kost bij vroege toegang, bijna de prijs van een volledige game, maar Flynn benadrukt dat het bieden van waarde voor die prijs van cruciaal belang is voor de studio – iets wat volgens hem niet alle games doen.

Van de acht tot negen uur die ik met Nightingale heb doorgebracht, kan ik gerust zeggen dat het genoeg biedt voor zijn prijskaartje, ook al vergt het wat werk. Ik heb tijdens mijn speeltijd nauwelijks de oppervlakte betreden en werd voortdurend buiten de gebaande paden gelokt om te schuilen voor dodelijke hagelstenen, verborgen grotten te verkennen (met boze beren erin) en te zoeken naar middelen om nieuwe uitrusting te maken en mijn landgoed te bouwen. Elke keer dat ik mezelf probeerde los te maken, werd ik betoverd om nog een taak te doen. Er broeit hier iets magisch, en ik kan niet wachten om te zien hoe het uitpakt.

About the author
Sofie De Smet
Sofie De Smet
About

Geboren in het hart van België, combineert Sofie haar diepgaande kennis van de Vlaamse cultuur met haar passie voor online casino's. Ze heeft de ervaring van Vlaamse casinospelers getransformeerd door een vleugje lokale charme aan de online wereld toe te voegen.

Send email
More posts by Sofie De Smet

Laatste nieuws

Mega Incineroar: een game-changer of een competitieve flop?
2024-04-13

Mega Incineroar: een game-changer of een competitieve flop?

Nieuws